Friday, September 24, 2010

jamuan raya..

salam

ari-ari saya bukak belog, tp ari-ari tk smpt update belog, padahal saya suka update belog, saje suka2 citer tanpa batasan, tp slalu tk smpt sbb dlm belog ni kena menulis, tp bercerita di alam realiti, cakap je la, penat la menulis ni, paham tak penat? paham tak? paham tak?

ah, saya bermonolog lagi~~

makanya, pada saat ini saya dah forgot nak tulih ape time semangat2 nk menulih dulu, jadi meh nak story-story pasal hape yg tringat kat kepala otak skrg ni...

ptg td ada jamuan raya kat KAFA utk sesi petang la, sesi pagi ari rabu dulu dah setel, tp time sesi pagi dulu tkde la the very hectic, tp td mcm traffic jam kat new york, dush3, P.E.N.A.T.

the food was so delicious and so many, makan smpi muntah kot, ada bihun yg byk, ada 2 bijik kek, ada jajan yg byk giler, ada air-mair yg pelbagai rupa dan rasa, ada kuih-muih yang pelbagai sedap dipandang dan enak lagi dimakan..pehhh, mmg surga makanan, TAPI, SAYA TAK SEMPAT MAKAN, sbb sy kan guru, sibuk menguruskan hal ehwal murid-murid sehingga perut guru terabai... kesian saya..

oh, lupa nak bitau serba-sedikt fakta jamuan..
-jamuan adalah di peringkat kelas sahaja, ttpi makanan sangat banyak sehingga bagaikan jamuan utk satu kafa..
-murid-murid memakai baju-raya yg super-duper cantekk dan smart2, gurunya juga yg biasa-biasa aje..
-ada besday seorang murid, makanya kek ada dua, tapi kek anak murid lagi sedap drpd kek guru, emm~~
-murid-murid hanya ada 16 org sahaja, tp makanan, fuhh~~
-bihun itu guru yang masak, tapi atas penyeliaan profesional, makanya bihun jadi sangat sedap, perasan..
-cukup r.

semasa jamuan, ada murid menangis, sbb tk smpt dilayan makan oleh guru yang sibuk.hurmm

selepas jamuan, murid bersungut kerana tkde org makan kuih raya yang dibawa, guru rasa sangat bersalah, tp perut murid-murid tk boleh disumbat lagi, makanya pulang dgn kecewa..

slps jamuan juga, guru penat bukan kemain, makanya guru mahu berehat skrg, tp mencuri masa utk berbelog..mlepaskn rindu pada belog ini..

guru itu saya.

No comments: