Friday, September 3, 2010

lawak si murid2~~

salam

ari2 last kelas sblum cuti raya ni mmg tk semangat pun nk mengajo beriya2, tp syllabus masih byk yg perlu dikejarkan, maka kenalah berperang dgn Encik Malas dan Puan Hawa Nafsu, bukan main susah mula2, tp berkat bulan ramadhan, maka ada lah sedikit kekuatan yg tiba, eceh~~

demi menghargai anak2 murid trsayang yg brpuasa penuh dan datang ke kelas penuh sepanjang bulan ramadhan, maka sy telah berbesar hati mengeluarkan serba sedikit dari wang bekerja saya utk mmbeli hadiah buat mereka, hihihi, bukan adiah gempak2 pun tp cukup la dgn kadar kemampuan saya, niat sy cuma nk menaikkan semangat mereka supaya rajin2 buat ibadah, hadiah aku tk seberapa tp hadiah dari Allah yg lebih besar tahu murid2!!, (^_^)

jadi sebelum pulang td, sy sempat brpesan pada anak murid dgn serba-serbi pesanan utk menyambut hari raya dn menjaga keselamatan diri sendiri sempena cuti 2 minggu...

dan2 aku tanya, "sape tahu niat solat sunat hari raya?''

"entah, tak tau la ustazah" kata mereka

"semua tak tau ke? ada yang tahu tak?" aku lagi

"emmm, usolli sunnatan hari raya....." seorg dari mereka

"eh2, salah tu" aku menegur(dalam hati nak tergelak, tp control2)

dan aku meneruskan perbualan dgn terus mmbaca niat sunat hari raya aidilfitri buat mereka..

hahahahah, nk gelak lagi la, tapi tak boleh la....................................

No comments: