Thursday, September 30, 2010

saya bukan menteri~~

salam

memang lah saya bukan menteri, tapi saya sibuk mengalahkan menteri, selain banyak keja yg harus dilakukan, banyak juga perkara yg harus difikirkan, banyak lagi perkara yg harus dirisaukan..

see... sibuk kan saya????

tukar topik la,,

dlm minggu ni sy cuba ubah teknik mengajar saya, dari teknik lemah-gemalai kepada teknik garang-menggarang, bukan apa, exam kian hampir, budak2 tu suka sgt main, sy risau dgn peperiksaan mereka, adakah mereka akan dpt skor dengan attitude yg begitu, main2 all the time, no i guess..

i try not to push them so hard, cian jugak sbnrnya tengok diorg tu, yelah pegi sekolah, kena belajar, balik sekolah tk smpi 10 minit, kena brsiap pegi KAFA pulak, kat KAFA kena blajar lagi, balik KAFA, ada yg tusyen, ada yg kena wat keja sekolah la, aish..cian sangat sbnrnya, otak diorg bekerja 24 jam aku rasa, penat dowh,, thats why la i tried not push them too hard..

but if not..

diorg akan bising mcm kat pasar smpi ganggu jiran sebelah, pastu mula gaduh2, smpi menangis melalak, sy la yg kena control diorg, dh gurunya saya, i really was trying my best, but sometime i hope that i dont need to angry for the most of the time, penat tau marah2 camni..

lagipun, sy mmg syg kat budak2 tu pon, therefore it hurt when we HAVE TO hurt people who we love and who loves us..ouch.. even we didn't mean to.

minggu ni, dah ada few kids yg selama ni tk penah menangis, tiba2 menangis... bdk2 yg sgt tough outside, smart inside, funny, adorable, sweet, lovely and so on..

adakah..........?









k la, whateva it is, im not superhuman after all, just a simple human being who is living her simple life with a simple way..

~~simple me

No comments: